DE CE sa fii vegetarian? “Când peştii sunt bolnavi, schimbati apa”

alimentatie sanatoasa

Corpul uman şi boala

Gândiţi-va la corpul vostru ca la un acvariu cu peşti. Imaginaţi-vă celulele şi organele ca fiind peşti, scăldaţi în lichide (inclusiv sângele) care transportă substanţele nutritive şi evacuează reziduurile. Să presupunem apoi că aducem o maşină şi punem ţeava de eşapament spre filtrul de alimentare cu aer care furnizează oxigen în bazin. Apa se umple cu monoxid de carbon, făcînd-o acidă.

Apoi aruncăm în bazin prea multă hrană, sau un tip greşit de hrană, iar peştii sunt incapabili sa consume sau să digere tot, aşa că hrana începe să se descompună. Reziduurile toxice acide şi substanţele chimice rezultate se acumulează pe măsură ce hrana se descompune, făcând apa şi mai acidă, mai toxică.  În cât timp vor pieri peştii?

Ce faceţi dacă aţi ajuns într-o astfel de stare de lucruri regretabilă? Veţi trata peştii pentru bolile pe care fără îndoială că le vor dobândi? Evident că  Nu – veţi schimba apa.

Cum putem face asta? Incepem cu pasul unu – curăţirea corpului fizic de toxine, şi în acest sens Biblia zugrăveşte vegetarianismul drept modul ideal, al lui Dumnezeu, de a obţine rezultatul dorit (Geneza 1:29-31).

Cercetări ştiinţifice despre alimentaţia vegetariană – ”Studiul China”

În „Studiul China” (autori Dr. T. Colin Campbell, Dr. Junshi Chen, Dr. Walter Veith şi alţii) este argumentat ştiinţific faptul că în alimentele de origine animală nu există nicio substanţă nutritivă care să nu se regăsească inclusiv în plante, dar superioară calitativ.

Calităţile şi felurile de substanţe nutritive din aceste două tipuri de alimente, prezentate in următorul tabel, ilustrează aceste diferenţe.

Conţinutul de substanţe nutritive al alimentelor de origine vegetală şi al celor de origine animală (la 500 calorii) – preluat din Studiul China p.304


Colesterolul

Alimentele de origine animală conţin mult colesterol, cu toate consecinţele negative ce derivă din aceasta: bolile cardio-vasculare şi, conform studiului, cancer.

Cazeina şi laptele

Cazeina se gaseşte în lapte (87% din proteina laptelui de vacă) şi produsele obţinute din lapte animal (brânzeturi, iaurturi).  Ea este cea mai cancerigenă proteină de origine animală şi are o contribuţie importantă la apariţia bolilor de stomac, a alergiilor şi osteoporozei.

Cazeina nu poate fi digerată în totalitate, ea rămâne în stomac mult mai mult timp decât alimentele vegetale, împiedicând digestia lor şi asimilarea substanţelor nutritive pe care acestea le conţin. Prezenţa ei prelungită creşte aciditatea organismului care îşi foloseşte rezervele de calciu din oase pentru a o neutraliza (apare, astfel, osteoporoza).

Laptele de origine animală poate fi înlocuit cu laptele de soia, de migdale sau de orez. Toate plantele verzi, cu frunze şi ierburile sunt foarte bogate în calciu, fier, magneziu, vitamina C şi multe din vitaminele B, la fel cum sunt ţelina, conopida, varza, fasolea neagră, năutul, tofu, migdalele, alunele de pădure si inegalabilele seminţe de susan.

Carnea şi ouăle

Ca toate produsele de origine animală – carnea şi ouăle sunt puternic acide şi cu un conţinut periculos de mare de colesterol. Consumul de ouă este asociat cu un risc crescut de cancer de colon. S-a demonstrat ştiinţific că dacă ph-ul în stomac la un vegetarian este în general în jurul valorii de 4,5 , după ce acesta consumă un ou ph-ul a scazut brusc la 1,5.

 

Spirulina şi soia

Majoritatea oamenilor crede că proteinele trebuie să provină din carne, lapte, brânză, ouă. Chiar şi cei mai „iniţiaţi” în sănătatea alternativă au subscris mult timp la teoria conform căreia proteinele vegetale erau oarecum de categoria a doua şi necesitau „combinări” adecvate pentru a fi complete.

Dar vegetalele conţin toţi aminoacizi (elemente constituive ale proteinelor) de care are nevoie organismul. Nu orice vegetală îi conţine pe toţi, bineînţeles, dar dacă vom consuma o varietate largă de vegetale, în special vegetale de culoare verde închis şi vegetale cu frunze de culoare verde închis şi suplimentaţi cu vlăstari de ierburi, vom avea destui aminoacizi esenţiali.

Deci secretul este DIVERSITATEA.

Nu aş vrea să insist decât asupra a două alimente de origine vegetală care depăşesc prin proprietăţile lor carnea sau orice alt produs de origine animală.

Şi aici aş menţiona microalgele, din care face parte spirulina, şi soia.

Spirulina este foarte bogată în proteine, 100g spirulină conţinând 60-70 g proteine, de 3 ori mai mult decât în carnea de porc, de 2 ori mai mult decât în carnea de vită şi de 1,5 ori mai mult decât în boabele de soia.

Toate proteinele din spirulină sunt asimilate foarte uşor de organismul uman (până la 80%), deoarece conţin 18 aminoacizi necesari omului dintre care 8 esenţiali care, spre deosebire de ceilalţi, nu pot fi sintetizaţi de organismul uman, aceştia urmând a fi obţinuţi din hrana zilnică.

Dintre aminoacizi esenţiali menţionam: leucina, izoleucina, lizina, cistina, metionina, tirozina, fenilalanina, triptifan, treonina, valina, iar dintre aminoacizi neesenţiali: alanina, arginina, glicina, histidina, serina.

Spirulina conţine totodată vitamina k, vitaminele complexului B, beta caroten, vitamina C, Biotina (H), clorofila. A fost testata până acum o concentratie de 50gr de spirulină de zi fără efecte adverse, dar doza recomandata este de 5gr/zi.

Soia şi produsele din soia conţin toţi cei 3 macronutrienţi de care corpul nostru are nevoie în cantităţi ridicate pentru a putea funcţiona: proteine, carbohidraţi şi grăsimi.

Părerile sunt împărţite cu privire la a consuma sau nu produse din soia, dar până acum faptul că asiaticii au reuşit să ţină sub control boala secolului – cancerul, mi se pare destul de relevant.

Cu atât mai mult cu cât s-a observat că în acele regiuni din China în care s-a trecut la o alimentatie occidentală, bazată pe carne şi alte proteine de origine animală, incidenţa cazurilor de cancer a crescut.

Soia şi produsele din soia mai conţin şi alţi nutienţi, vitamine, minerale, fitochimicale.

Câteva dintre beneficiile dăruite de această plantă sunt:

-    Reduce riscul bolilor de inimă, studiile arătând că persoanele care au consumat 17-25 g proteine din soia pe zi li s-a redus colesterolul rău, în timp ce colesterolul bun nu a fost afectat.
-    Reduce riscul de cancer de sân. Studiul a arătat că genisteina poate bloca formarea celulelor canceroase la sân. Pur şi simplu consumul a 25 g de proteină de soia pe zi pare a fi suficient pentru a ajuta la prevenirea cancerului de sân.
-    Uşurează simptomele care însoţesc menopauza. Genisteina  şi ceilalţi fitoestrogeni din soia determină corpul uman să creadă că primeşte estrogen (deşi într-o cantitate mai redusă, dar mai sigură) umplând receptorii de estrogeni.
-    Protejează împotriva cancerului de prostată
-    Elimină problemele determinate de intoleranţa la lactoză, fiind o opţiune valabilă pentru cei cu alergie la laptele de vacă.
-    Este benefică în dieta diabeticilor. Boabele de soia nu determină creşterea zahărului din sânge, de asemenea sunt bogate în fibre, acestea ajutând la încetinirea procesului absorbţiei de nutrienţi, ceea ce ajută la păstrarea unui nivel bun al zahărului în sînge.

Autori: Mariana Cristiana Traian şi Adriana Munteanu

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>